Kształcenie najwyższej klasy specjalistów w dziedzinie rachunkowości, sprawozdawczości i rewizji finansowej, czyli osób, od których fachowości zależy bezpieczeństwo obrotu gospodarczego w naszym kraju – to nasza misja.
Zobacz ofertę szkoleńDostosowujemy problematykę i programy nauczania do konkretnego odbiorcy. Zagadnienia teoretyczne pokazujemy na praktycznych przykładach. Stale rozbudowujemy ofertę kursów.
Zobacz nasze kursyDajemy gwarancję najwyższych standardów jakości i profesjonalizmu. Dbamy nie tylko o Twój rozwój, sami także stale się doskonalimy i staramy się być coraz lepsi. Nasze Centrum to ponad 20 lat doświadczenia działalności ekspertów PIBR.
Masz pytania?Nasza kadra wykładowców składa się z nauczycieli akademickich i praktyków cenionych w branży audytorskiej. Do współpracy zaprosiliśmy najlepszych biegłych rewidentów.
Zobacz naszych wykładowcówAbsolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego oraz Podyplomowego Studium Pedagogicznego i Podyplomowych Studiów Metody Wyceny Spółki Kapitałowej w Szkole Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie (obecnie SGH). Zdała egzamin ze znajomości zagadnień z zakresu Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, blok ACCA organizowany we współpracy Stowarzyszenia Księgowych w Polsce i ACCA. Ukończyła studia doktoranckie na Akademii Leona Koźmińskiego. W latach 2001-2003 Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa. Odpowiadała m.in. za nadzór nad mieniem Skarbu Państwa, sektorem bankowym, rynkiem kapitałowym i finansowym. Była członkiem: Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, Komitetu Zarządzania Długiem Publicznym, Komitetu Polityki Ubezpieczeń Eksportowych, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, Zespołu ds. Jakości i Regulacji Prawnych. Przewodniczyła Międzyresortowemu Zespołowi ds. Mienia Skarbu Państwa. Odpowiedzialna za opracowanie w 2003 roku kompleksowych „Zasad nadzoru korporacyjnego w spółkach Skarbu Państwa” wykonanych przez Ministerstwo Skarbu Państwa. Uczestniczyła w pracach Grupy Ekspertów ds. Międzynarodowych Standardów Rachunkowości i Sprawozdawczości Finansowej (ISAR) powołanej w ramach UNCTAD. Była członkiem wielu rad nadzorczych, w tym: Agencji Nieruchomości Rolnych Skarbu Państwa, Banku Pocztowego S.A., Impexmetal S.A., RUCH S.A., Polskie Sieci Energetyczne S.A., TVP S.A. Była partnerem w międzynarodowej firmie doradczo-audytorskiej. W 1991 roku założyła spółkę audytorską Misters Audytor Sp. z o. o., obecnie Misters Audytor Adviser Sp. z o.o., której jest prezesem. W latach 1995-1999 pełniła funkcję zastępcy Krajowego Rzecznika Dyscyplinarnego. Członek Komisji Egzaminacyjnej w latach 2003-2009. W latach 2011-2015 była członkiem Komisji ds. rozwoju usług biegłego rewidenta w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, a w latach 2015-2019 – członkiem Komisji ds. współpracy międzynarodowej. W kadencji 2015-2019 pełniła funkcję zastępcy prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów oraz drugą kadencję przewodniczy Komisji ds. standaryzacji usług świadczonych przez biegłych rewidentów. W kadencji 2019-2023 pełniła funkcję Prezesa Krajowej rady Biełych rewidentów. Wiele lat zasiadała w Komitecie Standardów Rachunkowości przy Ministerstwie Finansów. Od 2019 r. pełni funkcję prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wykładowca rachunkowości finansowej na wielu uczelniach. Autorka i współautorka licznych prac naukowych i wykładów. Autorka artykułów poświęconych rachunkowości leasingu, drukowanych m.in. w „Parkiecie” oraz „Monitorze Finansowym”.
Prowadzi kancelarię radcy prawnego i doradcy podatkowego. Współpracuje z przedsiębiorcami i obsługującymi je biurami rachunkowymi. Doradza przedsiębiorcom, których działalność wiąże się pośrednio lub bezpośrednio z branżą nieruchomości – deweloperom, inwestorom czy wynajmującym. Wspomaga również innowacyjne start-up’y.
Posiada wieloletnie doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych. Specjalizuje się w prawie handlowym, gospodarczym, podatkowym i prawie pracy. Monika Markisz prowadzi wykłady i szkolenia dla praktyków organizowane m. in. przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, uczy podatków aplikantów radcowskich i radców prawnych.
Biegły rewident, absolwentka Wydziału Finansów i Statystyki Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada także Licencję Ministerstwa Finansów do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowości.
Kwalifikacje i doświadczenie zawodowe zdobywała w BDO Polska Sp. z o.o., MDDP Outsourcing oraz PricewaterhouseCoopers Sp. z o. o. w Departamencie Audytu. Zajmuje się doradztwem w zakresie finansów i księgowości, w tym optymalizacją procesów księgowych i finansowych, zarządza projektami Due Diligence, audytu według polskich i zagranicznych standardów rachunkowości (MSR/ MSSF, PL GAAP, Group GAAP) oraz udział w sporządzaniu części finansowych prospektów emisyjnych.
Prowadzi Kancelarię Finansów i Rachunkowości, która specjalizuje się audytach, badaniach sprawozdań finansowych, ekspertyzach finansowych oraz doradztwie z zakresu rachunkowości oraz finansów. Jest biegłym rewidentem posiadającym rozległą wiedzę z zakresu rachunkowości i audytu oraz bogate doświadczenie w badaniu jednostkowych sprawozdań finansowych a także skonsolidowanych sprawozdań finansowych grup kapitałowych.
Wykładowca w: Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce (kursy dla księgowych; szkolenia dla służb finansowych). Realizuje szkolenia pod indywidualne zapotrzebowanie firm komercyjnych według autorskiego programu i potrzeb Klienta (TP SA, Grupa Kapitałowa Orange). Prowadzi warsztaty oraz szkolenia organizowane przez Bank Światowy, np. dla służb podatkowych (tj. dla Urzędów Kontroli Skarbowej, Izb Skarbowych i Urzędów Skarbowych) oraz dla pracowników Ministerstwa Finansów z zakresu z rachunkowości finansowej dla grup zaawansowanych.
Licencjonowany doradca podatkowy z kilkunastoletnim stażem i bogatym doświadczeniem zawodowym.
Obecnie prowadzi własną Kancelarię Doradcy Podatkowego. Dzięki połączeniu profesjonalnej ekspertyzy podatkowej z praktyczną znajomością biznesu doskonale rozumie potrzeby klienta. Podczas prowadzonych szkoleń potrafi w przystępny sposób przekazywać wiedzę.
Posiada uprawnienia polskiego biegłego rewidenta. Posiada również kwalifikacje ACCA. Świadczy profesjonalne usługi szkoleniowe i doradcze (szkolenia z zakresu IFRS, ISA, przygotowanie do egzaminów ACCA, CIMA, CIA).
Przez wiele lat pełniła funkcję managera w PwC odpowiedzialnego za badania sprawozdań finansowych różnych jednostek gospodarczych. Przygotowywała opracowania księgowe z zakresu rachunkowości finansowej, a także wykonywała zlecenia związane z oceną kontroli wewnętrznej wybranych procesów w jednostkach, w tym również prace związane z oceną pod kątem zgodności ustawą Sarbanes Oxley.
Współpracuje z Międzynarodowym Centrum Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, w ramach programu Executive MBA (EMBA) oraz z Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, jak również Polską Izbą Biegłych Rewidentów i Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce, a także innymi jednostkami prywatnymi.
Jako członek zespołu Centrum ds Reformy Sprawozdawczości Finansowej Banku Światowego (CFRR) była odpowiedzialna za cały proces szkoleniowy w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (FRTAP), utrzymywanie relacji z polskimi uczelniami wyższymi i organizacjami zrzeszającymi profesjonalistów, pomoc przy organizacji konferencji i innych wydarzeń edukacyjnych od strony merytorycznej, organizacyjne i merytoryczne przygotowanie szkleń dla polskich służb skarbowych, a także za inne zadania w ramach programu FRTAP, w tym bieżącą współpracę – spotkania robocze i udział w operacyjnych ustaleniach - z Ministerstwem Finansów.
Biegły rewident, wieloletni praktyk, specjalista w dziedzinie konsolidacji sprawozdań finansowych, autor szeregu publikacji. W latach 1994-2003 był pracownikiem renomowanych firm audytorskich, w których kierował audytem rocznych i półrocznych skonsolidowanych sprawozdań finansowych różnej wielkości grup kapitałowych. Od 2003 roku prowadzi firmę, w ramach której zajmuje się doradztwem z zakresu rachunkowości, sprawozdawczości finansowej i audytu, a zwłaszcza z zakresu konsolidacji sprawozdań finansowych.
Współpracuje z wieloma grupami kapitałowymi i firmami audytorskimi. Wykładowca MDDP Akademia Biznesu, Akademii Rachunkowości Compartners S.A., Centrum Edukacji Ekspert, Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, KIBR w zakresie konsolidacji sprawozdań finansowych i rachunku przepływów pieniężnych. Autor książek „Sprawozdania finansowe jednostek powiązanych. Przykłady i komentarze” (PAR 2004), „Konsolidacja sprawozdań finansowych” (PAR 2008//2011, Wydawnictwo C.H.Beck 2015), a także szeregu artykułów dotyczących konsolidacji sprawozdań finansowych (Monitor Rachunkowości i Finansów, Wydawnictwo Wiedza i Praktyka).
Autor wydanego przez CE PIBR zbioru zadań „Konsolidacja sprawozdań finansowych” (2017) do obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów.
Ekspert do spraw ochrony danych osobowych i informacji niejawnych, szkoleniowiec, certyfikowany audytor wewnętrzny PN-ISO/IEC 27001. Wykładowca akademicki. Posiada wieloletnie doświadczenie w koordynacji procesów bezpieczeństwa danych. Jest to nie tylko jej praca, ale także pasja: prowadzi popularnego bloga Sylwia Czub bloguje o danych osobowych (sylwiaczub.pl), jest ekspertem w portalu o podatkach, prawie i księgowości infor.pl, a także LEX Ochrona danych (Wolters Kluwer).
Przez ponad 6 lat była związana zawodowo z Instytutem Książki, w którym koordynowała procesy bezpieczeństwa danych. Przeprowadziła kilkaset szkoleń ze stosowania przepisów o ochronie danych osobowych. Od 2014 roku prowadzi stałą kolumnę o ochronie danych osobowych w branżowym czasopiśmie „Bibliotekarz”. Obecnie wspiera swoją wiedzą i doświadczeniem procesy ochrony informacji w spółkach kapitałowych, agencjach reklamowych, jednostkach samorządowych.
Świadczy także usługi zewnętrznego Inspektora Ochrony Danych.
Biegły rewident, członek ACCA, Certified Internal Auditor (CIA). Prezes zarządu firmy audytorskiej Duda i Wspólnicy Sp. z o.o. Były ekspert Polskiej Agencji Nadzoru Audytowego oraz były kontroler Krajowej Komisji Nadzoru. Członek Stowarzyszenia Audytorów Wewnętrznych IIA Polska. Od 2002r. zajmuje się badaniem sprawozdań finansowych oraz świadczeniem usług doradczych. Doświadczenie zawodowe zdobywał m. in. w KPMG oraz EY. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z Międzynarodowych Standardów Badania. Jest współautorem materiałów szkoleniowych dla biegłych rewidentów z zakresu MSB. Doradza także mniejszym firmom audytorskim we wdrażaniu systemów wewnętrznej kontroli jakości.
Katedra Finansów Akademii Leona Koźmińskiego.
Od 2007 r. pracuje jako ekspert wyceniający przedsiębiorstwa, przeprowadza audyty wycen przedsiębiorstw, bierze udział w sporach sądowych, których przedmiotem jest ocena wartości udziałów przedsiębiorstw. Wycenił sam lub pracując w ramach zespołów kilkadziesiąt podmiotów prowadzących działalność między innymi w sektorze budowalnym, hutniczym, energetycznym, spożywczym, rolniczym, paliwowym, rozrywkowym, ochrony zdrowia oraz edukacyjnym. Ponadto, uczestniczył w opracowaniu kilkadziesiąt projektów z zakresu oceny projektów inwestycyjnych, opracowaniu systemu controllingu, analiz finansowych oraz przygotowaniu dokumentacji aplikacyjnej dla podmiotów ubiegających się o środki z UE.
W pracy zawodowej pełnił m.in. funkcję analityka finansowego, kontrolera finansowego, menadżera projektów doradczych oraz eksperta ds. finansowych w firmie consultingowej. Kierownik merytoryczny finansowych studiów podyplomowych Akademii Leona Koźmińskiego. Pełni również funkcje członka rady nadzorczej.
W pracy naukowej zajmuje się szeroko rozumianymi finansami przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem wyceny przedsiębiorstwa. Uczestnik konferencji naukowych o tematyce związanej z zarządzaniem finansami przedsiębiorstw oraz autor wielu recenzowanych publikacji z tego zakresu.
Prowadzi zajęcia z zakres analizy finansowej, budżetowania, controllingu, wyceny i zarządzania wartością przedsiębiorstwa oraz opracowania dokumentacji aplikacyjnej o dofinansowanie z środków UE na studiach dyplomowych, podyplomowych oraz MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, na Uniwersytecie Warszawskim, ESSCA – Angers France, Państwowej Szkole Wyższej im. Papieża Jana Pawła II oraz w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania. Przeprowadził szkolenia między innymi dla PKO BP, Orange, Raiffeisen Leasing, PGNIG S.A., Banku Gospodarstwa Krajowego, Jeronimo Martins Polska S.A., PZL Mielec, Neinver Polska, Union Investment TFI S.A., Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, Władzy Wdrażającej Programy Europejskie, Pracodawców RP (dawniej Konfederacja Pracodawców Polskich), Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości.
Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Praktyk i wykładowca w ramach szkoleń obligatoryjnych dla biegłych rewidentów. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu ksiąg rachunkowych i badaniu sprawozdań finansowych spółek kapitałowych.
Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada uprawnienia polskiego biegłego rewidenta nadawane przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów, jest członkiem Brytyjskiego Stowarzyszenia Biegłych Księgowych i Rewidentów (ACCA) oraz certyfikowanym audytorem wewnętrznym (CIA). Obecnie jest członkiem Komisji KRBR ds. standaryzacji usług świadczonych przez biegłych rewidentów. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie audytu wewnętrznego i zewnętrznego oraz rachunkowości i doradztwa księgowego, w tym wynikające z pracy w dziale audytu i doradztwa księgowego PricewaterhouseCoopers przez 7 lat. Uczestniczyła w projektach konwersji sprawozdań finansowych polskich jednostek na MSSF. Prowadziła liczne szkolenia z zakresu MSSF i polskich zasad rachunkowości oraz audytu, w tym szkolenia obligatoryjne dla biegłych rewidentów. Autorka projektu Krajowego Standardu Rachunkowości dotyczącego przychodów ze sprzedaży dóbr. Zaangażowana w tłumaczenie Międzynarodowych standardów badania, przeglądów, innych usług atestacyjnych i usług pokrewnych na język polski.
Ekspert specjalizujący się w zakresie rewizji finansowej, kontroli wewnętrznej i audytu wewnętrznego. Konsultant Banku Światowego. Współautor książki z dziedziny ładu korporacyjnego – „Komitet audytu – pierwsze kroki. Przewodnik dla praktyków”.
W przeszłości dyrektor zarządzający jednej z największych firm szkoleniowych BPP Professional Education w Polsce. Doświadczenie w audycie i konsultingu zdobywał głównie w PwC w Holandii, Irlandii oraz Polsce. Jako menedżer działu usług zapewniających i doradczych nadzorował badania sprawozdań finansowych spółek z sektora usług finansowych (banki, zakłady ubezpieczeń, fundusze inwestycyjne) i spółek z innych branż.
Od 2005 r. jest członkiem ACCA i uzyskał tytuł Fellow Member. Posiada kwalifikację Certified Internal Auditor (CIA) i należy do Stowarzyszenia Audytorów Wewnętrznych IIA Polska. Posiada akredytację The Institute of Internal Auditors (IIA Global) w zakresie zewnętrznej oceny jakości funkcji audytu wewnętrznego (Quality Assurance Validator).
Ekspert w zakresie rewizji i sprawozdawczości finansowej jednostek gospodarczych opartych o polskie i międzynarodowe standardy rachunkowości. Przygotowywał i prowadził szereg szkoleń z zakresu MSSF, zasad rachunkowości i sprawozdawczości zgodnych z polskimi standardami rachunkowości, metodologii badania sprawozdań finansowych.
Przez 11 lat pracował w gdańskim biurze PricewaterhouseCoopers (do lipca 2009 r.), ostatnio jako wicedyrektor w Dziale Audytu i Usług Doradczych. Był członkiem zarządu PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o. Był członkiem m. in. grupy technicznej zajmującej się analizą problemów z zakresu rachunkowości polskiej i Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (MSSF) dla potrzeb zespołów audytowych i doradczych.
Publikował artykuły z zakresu MSSF na łamach Monitora Rachunkowości i Finansów oraz Gazety Prawnej. W latach 2007-2011 był członkiem zarządu Regionalnego Oddziału Krajowej Izby Biegłych Rewidentów w Gdańsku.
Zawód audytora wykonuje od 2001 r. W latach 2015-2019 pełnił funkcję prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów w PIBR. W latach 1998-2006 pełnił funkcje kontrolera finansowego, głównego księgowego i CFO – spółki należącej do międzynarodowej giełdowej grupy kapitałowej. Był odpowiedzialny za statutową i korporacyjną sprawozdawczość finansową zgodną z MSSF, politykę rachunkowości, podatki, procesy księgowe i planowanie finansowe. Od 2005 r. współkieruje firmą audytorsko-doradczą Burnos Audit Sp.z o.o. Zakres jego odpowiedzialności obejmuje audyty sprawozdań finansowych, system zarządzania jakością, doradztwo księgowe i fraud audit.
W latach 2011-2015 członek KRBR, członek komisji ds. standaryzacji usług zawodowych oraz przewodniczący komisji ds. rozwoju usług biegłego rewidenta w sektorze MŚP. Prowadzi szkolenia dla biegłych rewidentów z zakresu badań sprawozdań finansowych oraz systemu kontroli wewnętrznej w firmach audytorskich. Pełni funkcję niezależnego członka rady nadzorczej oraz przewodniczy komitetom audytu. Aktualnie jest członkiem Komisji ds. standaryzacji usług świadczonych przez biegłych rewidentów.
W 2011 r. ukończył studia doktoranckie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. W tym samym roku uzyskał także tytuł dyplomowanego księgowego SKwP. W 1997 r. ukończył prawo podatkowe na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Posiada również tytuł magistra nauk ekonomicznych – w 1996 r. ukończył studia w zakresie rachunkowości i analizy finansowej na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym. Członek ACFE – organizacji zrzeszającej audytorów fraudowych. Obszar jego zainteresowań zawodowych obejmuje problematykę zapobiegania i wykrywania oszustw finansowych, wpływ nowych technologii na praktykę audytu, skuteczność nadzoru publicznego nad jakością audytów.
Prezes Regionalnego Oddziału PIBR w Łodzi. Absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. W 2001 r. uzyskała tytuł biegłego rewidenta. Współwłaściciel firmy audytorskiej. Posiada tytuł dyplomowanego biegłego księgowego.
Od 2003 r. nieprzerwanie pełni funkcję wizytatora Krajowej Komisji Nadzoru w ramach nadzoru publicznego nad wykonywaniem zawodu przez biegłych rewidentów. W latach 2007-2011 była członkiem komisji ds. standaryzacji usług przy Krajowej Radzie Biegłych Rewidentów (KRBR). Od 2011 r., jako członek Komisji ds. etyki zawodowej biegłych rewidentów przy KRBR, czynnie uczestniczy w promowaniu i wdrażaniu zawodowych standardów etycznych.
Jest ekspertem merytorycznym w ramach konsultacji PIBR oraz wykładowcą z zakresu etyki zawodowej i kontroli jakości w firmach audytorskich. Autorka i współautorka publikacji z zakresu dokumentacji rewizyjnej, etyki i kontroli jakości wydanych przez PWN i PIBR.
Doradca podatkowy, partner w Zespole VAT MDDP Michalik Dłuska Dziedzic i Partnerzy. Posiada 20-letnie doświadczenie w doradztwie podatkowym – poprzednio w międzynarodowych firmach doradczych (Andersen i Ernst & Young). Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, reprezentuje klientów w postępowaniach podatkowych i sądowych. Przez prestiżowe czasopismo International Tax Review wymieniana jest w gronie najlepszych specjalistów VAT w Polsce.
Autorka licznych publikacji z zakresu podatku VAT w prasie codziennej i czasopismach specjalistycznych, współautorka komentarza do Dyrektywy VAT oraz publikacji "Obowiązkowy split payment", autorka publikacji „VAT w samorządach”. Jest wykładowcą i prelegentem na szkoleniach i konferencjach z zakresu zagadnień związanych z podatkiem VAT.
W latach 2013-2017 wiceprzewodniczącą Rady ACCA w Polsce. W 2017 r. została członkiem Komisji Egzaminacyjnej dla kandydatów na biegłych rewidentów. Od 2015 r. członek Rady Regionalnego Oddziału PIBR w Warszawie oraz lider Komisji ds. Wsparcia w Postępowaniu Dyscyplinarnym, a także członek Komisji ds. Szkoleń w PIBR. W latach 2009-2015 była wizytatorem Krajowej Komisji Nadzoru.
Prowadzi autorskie warsztaty dla biegłych rewidentów „Przeprowadzanie i dokumentacja poszczególnych etapów badania sprawozdań finansowych według MSB”, na których uczestnicy zdobywają praktyczną wiedzę z zakresu sporządzania dokumentacji rewizyjnej. Współtłumaczka publikacji „Przewodnik wdrażania kontroli, jakości w małych i średnich firmach audytorskich”, „Przewodnik stosowania MSB w badaniu małych i średnich jednostek”, „Przewodnik zarządzania w małych i średnich firmach audytorskich” oraz „Przewodnik przeprowadzania usług przeglądu”.
Współautorka publikacji PIBR „Badania małych i średnich jednostek według polskich standardów i MSRF” i „Ryzyka specyficzne dla wybranych branż”.
Absolwentka Ekonomiki i Organizacji Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim oraz podyplomowych studiów Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu w zakresie podatkowego prawa Unii Europejskiej.
Biegły rewident, delegat na Krajowy Zjazd Biegłych Rewidentów w kadencji od 2007 r., członek Komisji ds. szkoleń KRBR w kadencji 2015-2019. Prezes Towarzystwa Audytorskiego „Booking Service” Spółka z o.o. w Gdańsku. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych, usługowego prowadzenia ksiąg oraz zagadnień podatkowych w jednostkach różnych branż, zarówno z kapitałem polskim jak i zagranicznym.
Wykładowca z zakresu rachunkowości Stowarzyszenia Księgowych w Polsce oraz Centrum Edukacji PIBR.
ekonomista, biegły rewident, członek Regionalnej Rady RO PIBR w Lublinie, wieloletni wykładowca uczelni wyższych, biegły sądowy, autor licznych publikacji z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej, ekspert wydawnictwa Wolters Kluwer SA. Posiada bogate doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych oraz prowadzeniu szkoleń, w tym obligatoryjnych dla biegłych rewidentów. Prowadzi własną kancelarię audytorską.
Certyfikowana audytorka, od 20 lat zajmuje się prowadzeniem audytów i kontroli w obszarach zarzadzania ryzykiem, kontroli wewnętrznej i ładu organizacyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii kultury organizacji, etyki, przeciwdziałania korupcji. Zrealizowała kilkadziesiąt projektów audytowych. Jest wykładowcą uniwersyteckim i trenerem. Na szkoleniach prezentuje praktyczne podejście w oparciu o wiedzę zdobytą jako szefowa audytu w jednej z największych agencji wykonawczych i wiele lat współpracując ze służbami nadzoru i kontroli m.in. CBA, OLAF, ETO, KE, NIK, MIR . Olga ma międzynarodowe doświadczenie w projektach realizowanych m.in. w takich krajach jak: Ukraina, Mołdawia, Turcja, Gruzja. Jest autorką publikacji z zakresu audytu i zarządzania ryzykiem oraz zrównoważonego rozwoju i raportowania niefinansowego. Prowadzi bloga #Audittalks oraz webinary #Audittalks przy kawie. Działa społecznie na rzecz rozwoju funkcji audytu w organizacjach. W latach 2015-2017 pełniła funkcję wiceprezeski Instytutu Audytorów Wewnętrznych IIA Polska, aktualnie pełni funkcje Pełnomocnika Zarządu IIA Polska ds. CSR oraz koordynuje prace grupy ds. raportowania niefinansowego. Ekspertka w programie Climat Leadership powered by UN enviroment. Ambasadorka 30% Club Poland.
Krajowy Rzecznik Dyscyplinarny od 2023 r. Członek komisji ds. standaryzacji usług świadczonych przez biegłych rewidentów przy Krajowej Radzie Biegłych Rewidentów do 2023 r, członek Rady Regionalnego Oddziału PIBR w Warszawie od 2015 r., biegły sądowy od 2004 r. Sądu Okręgowego w Warszawie. Wieloletni wizytator Krajowej Komisji Nadzoru KIBR. Jest współautorem wielu tłumaczeń publikacji IFAC i autorem tłumaczeń Międzynarodowych Standardów Badania i Kodeksu Etyki, a także wielu publikacji i książek dotyczących badania sprawozdań finansowych i materiałów do obligatoryjnego doskonalenia biegłych rewidentów.
Biegły rewident z długoletnim doświadczeniem w prowadzeniu biura rachunkowego i doświadczeniem w audycie, właściciel firmy audytorskiej AKONTO Ewa Sobińska. Posiada certyfikat księgowy Ministra Finansów.
W ramach działalności audytorskiej uczestniczyła w badaniu wielu spółek, w przygotowywaniu prospektów emisyjnych, przekształcaniu sprawozdań wg MSR/MSSF, badaniu planów połączeń i przekształceń, badaniu funduszy unijnych. Wieloletni wykładowca szkoleń w firmach dotyczące rachunkowości i MSR/MSSF i szkoleń obligatoryjnych dla biegłych rewidentów w SKwP, PIBR i innych firmach szkoleniowych.
Jest współautorem wielu tłumaczeń publikacji IFAC i autorem tłumaczeń Międzynarodowych Standardów Badania i Kodeksu Etyki, a także wielu publikacji i książek dotyczących badania sprawozdań finansowych i materiałów do obligatoryjnego doskonalenia biegłych rewidentów.
Biegły rewident, Prezes Zarządu U-FIN Sp. z o.o.
Współwłaściciel i Prezes Zarządu firmy U-FIN Sp. z o.o. tworzącej oprogramowania dla biegłych rewidentów, firma audytorskich i branży finansowej. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego oraz biegły rewident. Doświadczenie zawodowe od samego początku związane z audytem i rachunkowością. Wiele lat pracowała w firmie audytorskiej z wielkiej czwórki oraz w firmach z kapitałem zagranicznym. Współtwórca programów: U-FIN KDR przeznaczonego do badania sprawozdań finansowych, U-FIN STUDIO programu do analizy plików XML, U-FIN BOX platformy wymiany danych oraz U-FIN NAVI programu do zarządzania firmą audytorską.
Aktualnie współwłaściciel i Prezes firmy audytorskiej U-FIN. Współtwórca software’u U-FIN KDR przeznaczonego do badania sprawozdań finansowych oraz U-FIN STUDIO programu do analizy plików XML (jednolitych plików kontrolnych i sprawozdań finansowych).
ekonomista; absolwent Politechniki Rzeszowskiej, specjalność Finanse i Rachunkowość. Associate Partner w Grupie UHY ECA. Posiada 12 letnie doświadczenie w zakresie sporządzenia dokumentacji podatkowych, które zdobył podczas długoletniej pracy w Działach Cen Transferowych w jednych z największych polskich firm doradztwa podatkowego oraz audytu. Specjalizuje się w opracowaniu dokumentacji podatkowych dla transakcji z podmiotami powiązanymi, metodologii rozliczeń oraz projektów polityki cen transferowych dla podmiotów z różnych branż. Doświadczony wykładowca oraz autor i współautor publikacji prasowych w zakresie problematyki cen transferowych.
prawnik, doradca podatkowy, wykładowca, członek Krajowej Izby Doradców Podatkowych, wieloletni pracownik organów podatkowych (urzędów skarbowych i izby administracji skarbowej). Obecnie prowadzi własną kancelarię prawno-podatkową, doradzając przedsiębiorcom i osobom fizycznym. Jest autorem i współautorem procedur, w tym z zakresu MDR i AML. W zakresie prawa podatkowego wspiera m.in. księgowych i biegłych rewidentów. Uczestniczy w pracach dwóch grup roboczych Forum MDR, będącego zespołem opiniodawczo-doradczym przy Ministrze Finansów.
specjalizuje się w tematyce zastosowania arkuszy kalkulacyjnych w analizach związanych z potrzebami biznesu i analiz finansowych.
Autor wielu programów szkoleniowych z dziedziny wykorzystania nowych technologii we wspomaganiu zarządzania przepływem informacji w nowoczesnym przedsiębiorstwie.
Potrafi w zrozumiały sposób przekazać skomplikowaną wiedzę dotyczącą złożonych, wieloetapowych analiz wykonywanych na bazie aplikacji MS Excel. Prowadzi szkolenia przeznaczone są dla pracowników różnych działów firm, głównie do grup finansowych.
Absolwentka Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości. Od początku swojej pracy zawodowej związana z audytem. Biegły rewident, tytuł uzyskany w 2006 roku w trakcie pracy w dużej, sieciowej firmie audytorskiej. Dyplomowany Księgowy Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.
Od 2010 roku zatrudniona w Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów. Przez siedem lat jako kontroler Krajowej Komisji Nadzoru przeprowadzający kontrole w firmach audytorskich badających sprawozdania finansowe jednostek zainteresowania publicznego. Następnie kierownik Działu ds. wsparcia audytu, a obecnie, po zmianie ustawy o biegłych rewidentach, jako kierownik Działu realizacji zadań nadzoru. Na co dzień współpracująca z Komisją ds. standaryzacji usług świadczonych przez biegłych rewidentów i uczestnicząca w realizowanych przez Komisję projektach, zarówno z zakresu ustanawiania krajowych standardów wykonywania zawodu oraz krajowych standardów kontroli jakości, jak również w obszarze praktycznego wsparcia dla biegłych rewidentów i firm audytorskich. W pracy wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie zdobyte jako audytor oraz z obserwacji w trakcie kontroli w małych, średnich i największych firmach audytorskich. Bezpośredni kontakt ze środowiskiem biegłych rewidentów i z firmami audytorskimi pozwala jej na szybkie identyfikowanie pojawiających się potrzeb i problemów oraz na odpowiednie ich adresowanie.
od ponad 20 lat związany z rynkiem kapitałowym. Aktywny członek rad nadzorczych i komitetów audytów w spółkach rodzinnych i prywatnych, notowanych na giełdzie papierów wartościowych, czy też z udziałem Skarbu Państwa oraz spółek komunalnych. Praktyk zarządzania finansami. Biegły rewident.
Członek Zespołu eksperckiego do spraw zwiększenia efektywności rad nadzorczych Komisji do spraw Reformy Nadzoru Właścicielskiego przy Ministerstwie Aktywów Państwowych. Członek stowarzyszeń i organizacji biznesowych, m.in. wieloletni wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, Członek Kapituły Nagrody Dyrektor Finansowy Roku.
Autor licznych publikacji, analiz branżowych i komentarzy medialnych z obszarów zarządzania, finansów, rachunkowości i nadzoru właścicielskiego. Wykładowca specjalistycznych kursów i szkoleń z finansów i rachunkowości, a także ekspert na kursach przygotowawczych do egzaminu na członków rad nadzorczych spółek Skarbu Państwa. Panelista kluczowych branżowych konferencji i spotkań biznesowych i związanych z rynkiem kapitałowym. Inicjator oraz współorganizator największego w Polsce projektu propagującego standardy właścicielskie – „Konferencja Rada Nadzorcza” i corocznego wyróżnienia „Człowiek Corporate Governance”. Fundator i ekspert portalu NadzorKorporacyjny.pl.
Partner Zarządzający PKF Consult
Absolwentka Ekonomii Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, biegły rewident, ekspert w zakresie rachunkowości, rewizji, finansów i zarządzania. Założyciel i Partner Zarządzający firmy audytorsko-konsultingowej PKF Consult, która należy do międzynarodowej sieci firm PKF International. Jest współtwórcą szeregu programów restrukturyzacji oraz analiz, wycen i części finansowych due diligence. Od 1991 roku członek rad nadzorczych spółek, w tym także spółek dopuszczonych do publicznego obrotu. Jest członkiem: Komisji Etyki Polskiej Izby Biegłych Rewidentów. Od lipca 2009 roku do czerwca 2016 roku była członkiem Komisji Nadzoru Audytowego (KNA) – organu nadzoru publicznego nad badaniem sprawozdań finansowych. Wykładowca z zakresu rachunkowości, w tym MSSF, sprawozdawczości finansowej grup kapitałowych, finansów i corporate governance w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz w wielu instytucjach szkoleniowych. Prowadzi również zawodowe szkolenia obligatoryjne dla biegłych rewidentów. Jest współautorką książek naukowych z zakresu rachunkowości oraz autorką szeregu artykułów prasowych z zakresu problematyki rynków kapitałowych, rachunkowości, sprawozdawczości i rewizji finansowej.
Partner, Prezes Zarządu, i jeden z założycieli GRUPY REWIT, biegły rewident nr 9631, Członek Krajowej Rady Biegłych Rewidentów, Prezes Rady Regionalnej PIBR w Gdańsku, posiada tytuły MBA oraz FCCA. Przez ponad 10 lat związany z francuskim koncernem Total, jako dyrektor finansowy, treasurer i Sekretarz Zarządu Hutchinson Poland, Spółki z branży motoryzacyjnej. Ekspert w zakresie finansów, rachunkowości i podatków, biegły sądowy, trener i wieloletni współpracownik Akademii Praktyki Rewit oraz Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów, wykładowca Sopockiej Szkoły Wyższej. W ramach pracy audytorskiej uczestniczył w badaniach wielu spółek, grup kapitałowych i instytucji finansowych, min Pesa SA, Ziaja Sp. z o.o., Międzynarodowe Targi Gdańskie SA., Dekpol S.A., Eurotel S.A. Szczęśliwy mąż i ojciec 4-ki dzieci oraz wykształcony muzyk o specjalności akordeon guzikowy.
biegły rewident, posiada kwalifikację ACCA. Bada sprawozdania finansowe jednostkowe i skonsolidowane, w tym spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. Posiada wszechstronne, ponad 15-letnie, doświadczenie w finansach. Pracowała w podmiotach międzynarodowych, w tym o zasięgu globalnym, o zróżnicowanej kulturze organizacyjnej (w tym japońskiej, francuskiej). W ramach prowadzonych projektów m.in.: opracowała kontrole wewnętrzne, organizację działów księgowości, międzynarodowe wdrożenia narzędzi i oprogramowania IT (w tym programy typu ERP), budowała współpracę działów księgowości z działami sprzedaży/produkcji.
Strateg i konsultant posiadający międzynarodowe doświadczenie (AT, CH, DE, PL) w pracy w/dla sektora finansowego. Była głównym managerem zarządzającym wdrożeniem regulacji MiFID II i MAR w Raiffeisen Centrobank w Wiedniu. Opracowała ponadto strategię banku i koordynowała współpracę banku z sektorem FinTech. Była także mentorem start-upu, który wygrał pierwszą edycję akceleratora RBI Elevator Lab. Wcześniej, jako konsultant strategiczny w Simon Kucher & Partners w Wiedniu doradzała bankom w zakresie m.in. definiowania strategii współpracy z podmiotami z branży nowych technologii. Z kolei będąc w strukturach Societe Generale Securities Services w Monachium była odpowiedzialna za kontrolowanie funduszy inwestycyjnych.
Jest również badaczem (m.in. wygrała światowy konkurs naukowy organizowany przez OECD) i prelegentem (m.in. dla takich podmiotów jak IACA, Austrian Standards, TransInfo) z zakresu nowych technologii. Ponadto jest ona członkiem miedzynarodowych organizacji takich jak The British Blockchain Association, The Austrian Internet of Things Network oraz The Bitcoin Austria.
Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Uniwersytetu Ekonomicznego w Wiedniu (program CEMS). Aktualnie jest w trakcie studiów doktoranckich z dyscypliny finanse w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i przygotowuje pracę doktorską na temat finansowania start-upów opartego na technologii blockchain. Jest autorką niedawno wydanej książki „Blockchain. Wartość w trzech wymiarach” nominowanej w konkursie ECONOMICUS 2020 w kategorii najlepszy poradnik biznesowy.
Biegły rewident. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Ukończył Canadian International Management Institute Harvard Business Review Polska. Pracował jako główny księgowy w spółkach produkcyjnych, także budowlanych. Obecnie prowadzi przeglądy i badania skonsolidowanych i jednostkowych sprawozdań finansowych, a także badania planów przekształceń, podziałów i połączeń podmiotów oraz przeglądy due diligence. Biegły sądowy Sądu Okręgowego w Poznaniu.
Trener i coach. Posiada 20-letnie doświadczenie w pracy trenerskiej i 10-letnie doświadczenie w pracy coachingowej. Przeprowadziła ponad 2500 dni szkoleniowych.
Wykładowca w Wyższej Szkole im. Leona Koźmińskiego na studiach podyplomowych na kierunkach: Zarządzanie kompetencjami pracowników i Coaching. Autorka publikacji w Coaching Review: „Z praktyki coacha – szanse i słabości coachingu prowadzonego przez coacha wewnętrznego” i „Wyzwania coachingu transformacyjnego dla pokolenia Y – jak wspierać synergię pokoleń. Refleksja na podstawie własnych doświadczeń i badań.”
Pracowała dla wiodących firm i organizacji na rynku polskim prowadząc dla nich projekty szkoleniowo-rozwojowe.
Jest certyfikowanym trenerem Transforming Communication, ukończyła w Erickson College "The Art and Science of Coaching” posiada certyfikat Professional Coach, certyfikowany Zen Coach, certyfikat Ról Zespołowych Belbina, jako jedna z niewielu osób w Polsce posiada certyfikat Kirkpatrick Certified Professional.
Prowadzi treningi między innymi z zakresu zarządzania, motywowania, rozmów okresowych, zarządzania przez cele, komunikacji, a także umiejętności trenerskich. Prowadzi sesje coachingowe wspierając w rozwoju osobistym i zawodowym swoich Klientów.
radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Pracował w Ministerstwie Finansów, gdzie jako radca prawny obsługiwał Komisję Nadzoru Audytowego w zakresie prowadzonych postępowań dyscyplinarnych. Obecnie pracuje w renomowanej kancelarii prawnej, specjalizującej się w postępowaniach restrukturyzacyjnych i upadłościowych, w ramach których reprezentuje zarządców masy sanacyjnej, syndyków oraz innych uczestników takich postępowań. W swojej praktyce zawodowej zajmuje się również reprezentacją klientów w postępowaniach karnych i karno-skarbowych, prowadzonych m.in. przeciwko członkom zarządu spółek prawa handlowego oraz kadry zarządzającej. Współautor przewodnika „Zmiany w restrukturyzacji przedsiębiorstw”, wydanego przez Rzeczpospolitą i Parkiet w 2021 roku.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu Łódzkiego. Biegły rewident nr 13802. Posiada certyfikat księgowy Ministra Finansów. Doświadczenie zawodowe w zakresie badań sprawozdań finansowych oraz sprawozdawczości finansowej zdobywał w renomowanych firmach audytorskich. Zawodowo związany z PKF Consult. Przeprowadza badania rocznych oraz rocznych skonsolidowanych sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ustawą o rachunkowości jak również MSSF.
Adwokat. Specjalizuje się w prowadzeniu spraw i reprezentowaniu stron w postępowaniach administracyjnych przed organami oraz w postępowaniach sądowoadministracyjnych przed sądami administracyjnymi, a także w postępowaniach karnych przed organami przygotowawczymi i sądami powszechnymi.
Od ponad 10 lat jest zaangażowana w doradztwo prawne na rzecz organów samorządu zawodowego biegłych rewidentów. Świadczy obsługę prawną postępowań administracyjnych o nałożenie kar administracyjnych na firmy audytorskie, prowadzonych przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów oraz postępowań dyscyplinarnych toczących się przed Krajowym Rzecznikiem Dyscyplinarnym i Krajowym Sądem Dyscyplinarnym wobec biegłych rewidentów.
Specjalista z dziedziny rachunkowości budżetowej, doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w sektorze finansów publicznych, od 2000 r. biegły rewident. Autorka i współautorka podręczników oraz opracowań z zakresu rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych. Wykładowca rachunkowości SKwP. Obecnie jest dyrektorem Wydziału Budżetu w Departamencie Finansów Publicznych Urzędu Miasta Łodzi. Zajmuje się przygotowaniem budżetu, wieloletnich prognoz finansowych oraz sprawozdawczością budżetową i finansową.
Radca prawny, doradca restrukturyzacyjny, specjalizuje się w prawie upadłościowym i restrukturyzacyjnym oraz rozwiązywaniu sporów gospodarczych. Świadczy bieżącą obsługę prawną na rzecz pozasądowych organów postępowań insolwencyjnych oraz restrukturyzacyjnych. Zajmuje się bieżącą obsługą podmiotów świadczących na rynku usługi finansowe, obejmującą wszystkie aspekty ich funkcjonowania w obrocie prawnym, w tym w szczególności dochodzenie wierzytelności na drodze prawnej. Pełnomocnik w licznych sporach sądowych, w tym z zakresu windykacji, nienależytego wykonywania umów, dochodzenia roszczeń oraz upadłości konsumenckiej. Zajmuje się również zagadnieniami z zakresu mediacji i alternatywnych metod rozwiązywania sporów (ze szczególnym uwzględnieniem mediacji w sprawach rodzinnych). Posiada także certyfikat mediatora ds. karnych z nieletnim sprawcą czynu zabronionego wydany przez Polskie Centrum Mediacji. Prowadzi cykliczne szkolenia dla adwokatów Okręgowej Rady Adwokackiej z postępowania upadłościowego. Autorka artykułów na łamach Doradcy Restrukturyzacyjnego i Rzeczpospolitej. Współautorka poradnika "Zmiany w restrukturyzacji przedsiębiorstw" wydanego przez Rzeczpospolitą i Parkiet.
Biegły rewident, członek Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Wiceprezes Zarządu O/O w Warszawie Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. W latach 2015-2019 była Prezesem OR Polskiej Izby Biegłych Rewidentów w Warszawie. Prezes MAKTE Kancelarii Audytorów i Doradców Sp. z o.o. Ukończyła studia na wydziale Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej, posiada wydany przez Ministra Finansów Certyfikat uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz Certyfikat uprawniający do prowadzenia Ewidencji Papierów Wartościowych w instytucjach finansowych.
W początkach pracy związana z Giełdą Papierów Wartościowych - nadzorowała ewidencję i obrót papierami wartościowymi. W latach 1994-2005 współtworzyła System Zarządzania „Symfonia”. Wdrażała organizację księgowości w kilkudziesięciu spółkach m.in. giełdowych, współpracowała przy prospektach emisyjnych, procesach wprowadzania spółek do publicznego obrotu, a także wdrażała międzynarodowe standardy rachunkowości zarówno w sporządzaniu jednostkowych jak i skonsolidowanych sprawozdań finansowych.
Wykładowca w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce oraz Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów.
Dyplomowany księgowy i biegły rewident z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym, obejmującym audyt sprawozdań finansowych zgodnie z Polskimi Standardami Rachunkowości (PSR), US GAAP i Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (MSSF) oraz implementację MSSF. Posiada również bogate doświadczenie w usługach doradczych, audycie wewnętrznym, IPO i due diligence.
Wśród przedsiębiorstw, dla których Hanna Sztuczyńska świadczyła usługi, znajdują się podmioty giełdowe, duże grupy kapitałowe oraz spółki reprezentujący różne sektory. Prowadziła i uczestniczyła w wielu projektach międzynarodowych. Szczególny obszar jej zainteresowań i praktyki zawodowej stanowią usługi na rzecz instytucji sektora finansowego oraz usługi zlecone przez te instytucje tj. audyt wewnętrzny, oświadczenia na cele prospektu, ocena metod i zasad wyceny aktywów, ocena systemu zarządzania ryzykiem i wystawienie Comfort Letter. Autor i współautor licznych publikacji z zakresu finansów i rachunkowości.
Biegły rewident, dyplomowany biegły księgowy z doświadczeniem z zakresu badania sprawozdań finansowych największych polskich przedsiębiorstw, z różnych branż i sektorów gospodarczych. W latach 1991 - 2016 pracował w firmach audytorskich Coopers&Lybrand i PwC, m. in. na stanowisku dyrektora, członka Zarządu, gdzie odpowiadał za przeprowadzenie badań sprawozdań finansowych przedsiębiorstw przemysłowych. W latach 2007-2011 był zastępcą Prezesa i członkiem KRBR. W latach 2007-2015 był członkiem Regionalnej Rady KIBR w Warszawie. W latach 2011-2015 był członkiem Krajowej Komisji Nadzoru KIBR. W latach 2017-2019 pracował w Komisji Nadzoru Audytowego w Departamencie Rachunkowości i Rewizji Finansowej Ministerstwa Finansów. Obecnie ekspert PIBR.
biegły rewident, członek ACCA. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowej firmie audytorskiej, gdzie zajmował się przeprowadzaniem badań i przeglądów sprawozdań finansowych. Posiada praktyczną wiedzę i bogate doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych, sporządzania pakietów konsolidacyjnych, przekształceń sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF i HGB oraz realizacji zleceń due diligence i wyceny przedsiębiorstw. Specjalizuje się w obsłudze rynków kapitałowych. Obecnie zarządza Grupą UHY ECA, między innymi sprawując nadzór nad departamentem audytu. Aktywność zawodową rozwija nie tylko poprzez kierowanie pionem usług audytorskich, ale również poprzez prowadzone szkolenia, artykuły i publikacje z zakresu rachunkowości w tym: „Rachunkowość zabezpieczeń”.
Zastępca prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów w kadencji 2019-2023. Członek Krajowej Rady Biegłych Rewidentów w latach 2015-2019.
Doświadczenia zawodowe zdobywała pracując przez ponad 25 lat w międzynarodowej sieci Mazars jako Partner, wiceprezes zarządu, lider Risk & Quality Management, członek Task Force IFRS oraz międzynarodowych zespołów kontroli jakości. Posiada długoletnie i ugruntowane doświadczenie w badaniu jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych, koordynacji zleceń atestacyjnych i doradczych, nadzorze strategicznych międzynarodowych projektów takich jak fuzje, przejęcia, due diligence, wprowadzanie spółek do publicznego obrotu. Posiada szeroką wiedzę teoretyczną i bogate doświadczenie praktyczne z zastosowania Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej. Doradza podmiotom z różnych sektorów gospodarki, głównie spółkom ubezpieczeniowym, instytucjom finansowym i spółkom giełdowym.
Członek Komitetu Redakcyjnego ds. MSSF w latach 2011, 2013 oraz 2016, a także MSRF w roku 2010 przy Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce. Członek Krajowej Izby Doradców Podatkowych oraz Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Dyplomowany Księgowy.
Posiada również doświadczenie członkowstwa w radach nadzorczych i komitetach audytu.
Menedżer controllingu i finansów. Obecnie dyrektor działu planowania i analiz finansowych dla biznesu online wiodącej grupy medialnej w Polsce. Pełni rolę biznes partnera dla liderów poszczególnych segmentów, doradcy zarządu w kreowaniu i egzekucji strategii, dostawcy wysokiej jakości danych oraz analiz. Odpowiada także za budżetowanie i raportowanie.
Posiada wieloletnie doświadczenie w projektach transformacji, restrukturyzacji, wdrożeń narzędzi kontrolingowych oraz analizy danych zarówno wspierających dział finansowy jak i biznes (np. dział handlowy).
Widzę z zakresu finansów dokumentuje tytułami CFA, CIMA oraz doktora w dyscyplinie finanse.
Poza działalnością zawodową, chętnie dzieli się wiedzą poprzez prowadzenie szkoleń, uczestnictwo w konferencjach branżowych czy publikacje (w magazynach Controlling i Zarządzanie, wcześniej CFA Digest). Prowadzi blog o tematyce planowania i finansów, kontrolingu i powiązanych obszarów.
Autor szeregu publikacji z zakresu przeciwdziałania korupcji, konfliktu interesów i przejrzystości życia publicznego.
Koordynował wdrażanie systemów antykorupcyjnych w MON i MSZ. Wcześniej problematyką antykorupcyjną zajmował się także jako radny i kontroler w warszawskim samorządzie oraz członek zarządu Transparency International Polska.
Obecnie szkoli i pomaga wdrażać rozwiązania sygnalizacyjne, antykorupcyjne i compliance w sektorze publicznym i prywatnym.
Specjalistka w dziedzinie zarządzania, ekonomii, zrównoważonego rozwoju, CSR i raportowania ESG. Współtworzenie oraz konsultacje strategii zrównoważonego rozwoju, CSR oraz raportowania kwestii ESG w oparciu o standard GRI oraz ISO 26000 oraz rozwoju kompetencji pracowników w zakresie CSR dla takich firma jak: Rawlplug S.A., Malco Sp. z o.o. DB Energy, Bank Światowy, mBank, ING Bank Śląski, Wrocławskie Centrum Transferu Technologii, Credit Suisse, Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A., Wrocławski Instytut Biznesu i Edukacji Sp. z o. o., Stowarzyszenie ekologiczne Eko-Unia, Fundacja Kaliski Inkubator Wydawnictwo, Odpowiedzialny Inwestor, Fundacja Rozwój Tak - Odkrywki NIE, 50 mikro i małych firm z terenu Polski. Obecnie wykłada na Coventry University. Posiada doświadczenia pracy dla wielu innych Uczelni, takich jak: Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu, Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu, Akademia Wojsk Lądowych we Wrocławiu, SWPS Uniwersytety Humanistycznospołeczny.
biegły rewident, magik Excela z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze finansów przedsiębiorstw i analizy, Finance Manager w Finker. Pomaga firmom efektywnie zarządzać informacjami finansowymi, dzieli się wiedzą z Excela podczas prowadzonych szkoleń. Po pracy pasjonują go improwizacje teatralne, introligatorstwo, planszówki, rysowanie, bieganie oraz masa innych tematów.
jako biegły rewident przeprowadził około 100 badań sprawozdań finansowych, w tym Spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych oraz NewConnect. Posiada wykształcenie w dziedzinie księgowości i informatyki, a także bogate doświadczenie w prowadzeniu ksiąg rachunkowych zarówno w biurach rachunkowych jak i na stanowisku głównego księgowego. Jako ekspert od audytu i sprawozdawczości finansowej jest wykładowcą Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu. Prowadzi także zajęcia w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce zarówno dla księgowych jak i dla biegłych rewidentów. Jest konsultantem ds. rachunkowości i sprawozdawczości Oddziału Wielkopolskiego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Wspólnik firmy audytorskiej dbkb Audyt i Podatki sp. z o.o.
Prof. nadzw. dr hab.
Profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (UEK) oraz Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie (WSEI). Pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Rachunkowości UEK oraz Zakładu Zarządzania i Rachunkowości WSEI. Kierownik naukowy projektów Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Autor i współautor ponad 300 opracowań z dziedziny rachunkowości, podatków i finansów. Przewodniczący Rady Programowej PICM. Współpracuje z praktyką gospodarczą, w tym z międzynarodowymi grupami kapitałowymi. Prowadzi obligatoryjne szkolenia dla biegłych rewidentów w Polsce, Komisji Nadzoru Finansowego, jak również zajęcia na studiach MBA (Master of Business Administration). Przewodniczył i zasiadał w radach nadzorczych spółek, w tym w spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Członek EAA, posiada certyfikat dyplomowanego księgowego IFAC oraz jest audytorem II stopnia PIKW. Autor ekspertyz oraz recenzji w zakresie prawa bilansowego i podatkowego m. in. na potrzeby podmiotów z „wielkiej czwórki”. Recenzent Krajowych Standardów Rachunkowości (KSR). Redaktor merytoryczny corocznej publikacji „Podatkowe i bilansowe zamknięcie roku” renomowanego wydawnictwa CH Beck.
Prezes Zarządu, założyciel Art Strategy Group Sp. z o. o. (wcześniej ArtStrategix Tomasz Wrzesiewski). Z wykształcenia finansista, absolwent Wydziału Zarzadzania UW. Praktyk z 20-letnim doświadczeniem w biznesie, zwłaszcza w zakresie zarządzania projektami. Wspólnie z pozostałymi członkami zespołu nieprzerwanie uczestniczy na zasadzie wsparcia, monitoringu oraz zarządzania za klienta największymi projektami na rynku (projekty infrastrukturalne dla serbskiego rządu, wiodące firmy produkcyjne w branży budowy pojazdów szynowych, chemicznej/kosmetycznej, higienicznej, prawniczej). Wykładowca studiów MBA (Poznań, Wrocław), były wykładowca akademicki, wiodący trener Ernst and Young Academy of Business w zakresie zarządzania projektami. Główny Konsultant Art Strategy Group, merytorycznie nadzoruje pracę pozostałych konsultantów, uczestniczy w rozmowach i projektowaniu rozwiązań.
biegły rewident, MBA, doktor nauk ekonomicznych. Tytuł naukowy uzyskał w katedrze rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej. Brał udział w licznych projektach między innymi dotyczących badania sprawozdań finansowych, w tym spółek giełdowych, przekształcania sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz HGB, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Dilligence oraz wyceny przedsiębiorstw. Posiada bogate doświadczenie z dziedziny Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Obecnie zarządza Grupą UHY ECA. Autor licznych artykułów z zakresu audytu oraz sprawozdawczości finansowej, ceniony wykładowca z zakresu rachunkowości. Autor i współautor podręczników z zakresu polskich oraz międzynarodowych standardów rachunkowości między innymi: “Dokumentacja zasad (polityki) rachunkowości”, “Komentarz do Ustawy o Rachunkowości", „Operacje gospodarcze w praktyce księgowej” wydanie III uaktualnione, „Operacje gospodarcze w praktyce księgowej” wydanie II, „Operacje gospodarcze w praktyce księgowej”, “Niefinansowe Aktywa Trwałe", „Rachunkowość zabezpieczeń”, „Międzynarodowe Standardy Rachunkowości”.
Członkini zarządu i dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zarządza rozwojem organizacji, nadzoruje merytoryczny rozwój i zarządzanie projektami FOB. Ekspertka, pasjonatka, trenerka, wykładowczyni i menedżerka z wieloletnim doświadczeniem w zakresie praktyki zrównoważonego rozwoju, ESG, CSR i zrównoważonych finansów.
Członkini Grup Roboczych w ramach Platformy Zrównoważonych Finansów przy MF. Członkini Komitetu ds. ESG Krajowej Izby Gospodarczej oraz Rady Innowatorów ESG Polskiego Stowarzyszenia ESG. Wykładowczyni i trenerka w m.in, Uczelni Łazarskiego, GPW Growth, Szkole ESG, Instytucie Compliance.
Od 2017 roku do końca maja 2023 roku odpowiedzialna za zarządzanie i realizację Strategii Zrównoważonego Rozwoju Banku BNP Paribas, stworzenie obszaru Sustainability w banku, wprowadzenie raportowania zintegrowanego a także rozwój obszaru zrównoważonych finansów i stworzenie centrum kompetencji w zakresie strukturyzacji zrównoważonych produktów. Inicjatorka programu Bank Zielonych Zmian. Członkini Zarządu Fundacji BNP Paribas. Od listopada 2021 do stycznia 2023 r. była członkinią grupy roboczej ds. wypracowania jednolitego standardu raportowania zrównoważonego rozwoju (ESRS) dla UE (zgodnie z CSRD) w ramach prac EFRAG.
Doświadczenie zawodowe w obszarze zrównoważonego rozwoju zdobywała również m.in. w zespole Deloitte Sustainability Consulting Central Europe, gdzie odpowiadała za projekty z zakresu raportowania niefinansowego, strategiczne zarządzanie CSR/ESG i zarządzanie projektami na rzecz klientów biznesowych i instytucjonalnych na skalę Europy Środkowo-Wschodniej. Wcześniej zajmowała się CSR w Tchibo Warszawa i filantropią korporacyjną w Forum Darczyńców.
Alumna Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Ukończyła ekonomię na Uniwersytecie Warszawskim i zarządzanie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Skończyła kurs ze zrównoważonych finansów na Uniwersytecie Cambridge.
Ekspertka w zakresie zrównoważonego rozwoju i ESG. Pierwsze doświadczenia zdobywała jako konsultantka Deloitte w zespole Sustainability Consulting Central Europe, wspierając klientów w tworzeniu raportów oraz strategii zrównoważonego rozwoju. Następnie przez prawie 5 lat pracowała w ING Banku Śląskim i zajmowała się zrównoważonym rozwojem. W banku koordynowała również tworzenie części niefinansowej raportów zintegrowanych, strategii zrównoważonego rozwoju, a także inne projekty związane z tym obszarem. Następnie pracowała jako menedżerka ds. zrównoważonego rozwoju i ESG w firmie SAPERE, wspierając klientów procesowo i merytorycznie w zakresie tworzenia raportów zrównoważonego rozwoju/ ESG oraz strategii zrównoważonego rozwoju/ ESG. Obecnie w firmie Incube CPM wdraża w firmach narzędzie do zbierania i raportowania danych ESG oraz doradza w zakresie raportowania i strategii ESG.
W ramach swoich doświadczeń prowadziła także sesje dialogowe z interesariuszami, występowała na branżowych konferencjach, prowadziła webinary, przeprowadzała szkolenia, warsztaty i tworzyła i e-learningi w zakresie ESG.
Doktor nauk prawnych, Adwokat, Doradca Podatkowy, Doradca Restrukturyzacyjny, Biegły Rewident w Irlandii – Certified Public Accountant in Ireland (CPA), Biegły ds. Wykrywania Przestępstw i Nadużyć Gospodarczych - Certified Fraud Examiner (CFE), Międzynarodowy Audytor Wewnętrzny - Certified Internal Controls Auditor (CICA), Biegły sądowy z zakresu finansów, Biegły sądowy z zakresu wyceny podmiotów gospodarczych, Dyplomowany Księgowy w Wielkiej Brytanii nr 5772278 - Chartered Certified Accountant (ACCA) no. 5772278 - Association of Chartered Certified Accountants (Stowarzyszenie Dyplomowanych Księgowych), uprawniony do wykonywania czynności brokerskich, certyfikowany księgowy w Polsce, absolwent University of Cambridge - British Centre for English and European Legal Studies - Faculty of Law and Administration, absolwent i stypendysta Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (SGH), wykładowca na Uniwersytecie Warszawskim (UW), Wydział Prawa i Administracji, wykładowca na kursach dla samorządów zawodowych: Naczelnej Rady Adwokackiej i Okręgowych Rad Adwokackich, Krajowej Izby Doradców Podatkowych (KIDP), Polskiej Izby Biegłych Rewidentów (PIBR), Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (SKwP).
Od 2011 pełni funkcję jednego z Partnerów Zarządzających w grupie Russell Bedford. Autor wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach interdyscyplinarnych z zakresu prawa podatkowego, bilansowego oraz handlowego.
Ekspertka w zakresie zrównoważonego rozwoju, finansów i inwestycji
Doradca strategiczny i w zakresie zrównoważonego rozwoju, trener biznesu z wieloletnim doświadczeniem, doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie finansów.
Członek-założyciel oraz członek Rady Programowej POLSIF – organizacji promującej standardy ESG w inwestowaniu. Twórca i kierownik studiów podyplomowych „Strategiczna transformacja ESG w przedsiębiorstwie” w SGH. Mentorka w Akademii Liderek ESG prowadzonej przez Fundację im. Lesława Pagi. Współtwórca i trener programu certyfikacyjnego EFPA ESG Advisor. Adiunkt, pracownik naukowy i dydaktyczny w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest autorką i współautorką publikacji o tematyce związanej z rynkiem finansowym, z produktami i usługami finansowymi oraz ESG i inwestycjami zrównoważonymi.
Przez większość kariery zawodowej związana z rynkiem funduszy inwestycyjnych w Polsce. Pełniła rolę dyrektora sprzedaży w Baltic Capital Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych S.A. Pracowała w Ipopema TFI oraz w Ipopema Asset Management, a także w Credit Suisse Asset Management (Pol-ska) S.A., gdzie sprawowała funkcję członka zarządu, oraz w ING Towarzystwie Funduszy Inwesty-cyjnych S.A. i w ING Investment Management (Polska) S.A. Była członkiem zespołu doradców Bannock Consulting obsługującego wspólny projekt Komisji Europejskiej oraz Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju – EU/EBRD SME Finance Facility w PKO BP S.A.
Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie finansów, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Finanse i Bankowość oraz Zarządzanie i Marketing. Ukończyła kursy przygotowawcze do egzaminów dla kandydatów na doradcę inwestycyjnego (prowadzony przez Związek Maklerów i Doradców) oraz dla kandydatów do tytułu Chartered Financial Analyst.
Biegły rewident i Associate Partnerem Grant Thornton. Wcześniej pracował w PwC i Deloitte. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Finanse i Bankowość oraz Zarządzanie i Marketing. Posiada Diploma in International Financial Reporting ACCA.
W latach 2011-2013 reprezentował Polską Izbę Biegłych Rewidentów przy Europejskim Stowarzyszeniu Księgowych pełniąc funkcję Członka Komitetu ds. Sektora Publicznego. Od 2023 roku jest Członkiem Komitetu Zrównoważonego Rozwoju przy Stowarzyszeniu Emitentów Giełdowych. Jest autorem wielu artykułów i publikacji w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju. Prowadzi szkolenia i uczestniczy w panelach o tematyce ESG.
prof. UEK – pracownik Katedry Finansów Przedsiębiorstw UEK w Krakowie oraz Katedry Ekonomii i Finansów ANS w Nowym Sączu. Wykładowca na studiach podyplomowych oraz MBA między innymi w KSB UEK w Krakowie oraz Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej.
Autor i współautor licznych publikacji z zakresu finansów przedsiębiorstwa, analizy finansowej jednostek gospodarczych, prognozowania upadłości przedsiębiorstw, wyceny wartości podmiotów gospodarczych.
Doktor nauk ekonomicznych z zakresu nauk o zarządzaniu, ze specjalnością Rachunkowość, licencjonowana konsultantka Mental Toughness (MTQPlus®). Absolwentka studiów podyplomowych „Psychologia biznesu dla menedżerów” Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz „Neuroprzywództwo” Uczelnia Łazarskiego.
Dyplomowana nauczycielka jogi i medytacji klasycznej, certyfikowany facylitator Medytacji Aktywnych OSHO®, Certyfikowana Trenerka FRIS® (Style Myślenia FRIS® oraz Style Działania FRIS®), w trakcie certyfikacji Neuromeditation Institute® w USA.
W DATEV eG od 2008 roku na stanowisku Product Manager DATEV Audit, DATEV Próbkowanie, DATEV Analiza Dziennika. Od wielu lat prowadzi szkolenia produktowe oraz warsztaty dla biegłych rewidentów oraz zapewnia wsparcie merytoryczne i informatyczne dla naszych Klientów.
Chcesz dopytać o szczegóły kursu lub po prostu na stronie nie ma informacji, które Cię interesują?
Zadzwoń lub napisz.
Elżbieta Goławska - koordynator ds. szkoleń
22 637 31 04